fredag 17. september 2010

28.-30. august

UC dro til onkelen sin denne søndagen etter at vi hadde gått lit rundt og sett mer av byen. Vi sov lenge og brukte morgenen på å pakke sammen tingene våre. Onkelen hennes hadde tilbudt seg å ta med kofferten min også, så jeg måtte pakke om i en fei. Men det var så godt å slippe å ha den å tenke på når jeg skulle reise til flyplassen.
Vi rakk å ta turen til Tiffany's før UC ble henta og dama bak disken så rart på meg når jeg spurte om de hadde noe under $ 100. "Sorry ma'am, we don't". Ja ja, vi var nå engang der :)

Etter å ha vinka UC avgårde og sendt kofferten min med de gikk jeg rundt i gatene på leting etter Top Shop. Den lå på Broadway, enkelt nok, men den lå heeeelt nederst på Broadway. Beina mine var helt ødelagte etter gåturen, men det er magisk hva airconditioning og litt window shopping kan gjøre. Jeg klarte å beherske meg, men kun fordi jeg ikke hadde plass til mer stæsj i bagasjen min. Etter en god stund på Top Shop gikk jeg hjem til hotellet med to pizza slicer med ost og en cola og la meg rett ut på senga og så på Emmy utdelingen. Det var helt nydelig å bare slappe av. Etter Emmy var over tok jeg meg en tur ut på en pub for å ta en pils. Søndag var ikke den store utedagen og jeg hadde glemt leg'et mitt så det ble en øl så hjem. Dagen etter sov jeg absolutt så lenge jeg kunne, pakket, sjekket ut og traska rundt i byen og nøt siste dagen i USA.

Jeg brukte siste dagen på å spise mer pizza, NY-style pizza er helt fantastisk, og å lete etter Grand Central Station. Den var helt fantastisk, akkurat som vi hadde blitt fortalt av en fyr vi hadde møtt tidligere i NYC på en pub. Det var som i en film! Jeg tok noen bilder som jeg legger ut etterhvert.
Så endte jeg opp emd å ta et par pils på et lokalt bryggeri/pub (type Mikrobryggeriet) før jeg satte meg på bussen til Newark. Der møtte jeg UC igjen, det var veldig koselig å se henne igjen, og vi tusla inn på flyplassen...veldig triste over at turen vår var ferdig allerede..

Noe mer er det vel ikke å si, turen hjem gikk fint, det var ingen nye filmer vi kunne se, Gardermoen og taxfreeshopping, og vi ble hentet av hver vår forelder :)

Og nå har vi vært hjemme i snart 3 uker, og hele turen føles så uvirkelig. Veldig rart!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar